Chào mọi người!. Hôm nay mình tìm được kho tài liệu rất bổ ích cho các bạn mới tìm hiểu về Unity như mình, mình dẫn nguồn từ http://www.unity3d.com.vn/2014/03/tong-hop-tai-lieu-unity3d.html cũng chưa xin phép admin nữa. Hi vọng anh ấy hiểu cho mình chỉ trên tinh thần học hỏi thôi. Và dưới đây là nội dung của kho tài liệu:
Phần I: Tài liệu lập trình game unity2dviet cơ bản.
1.http://forum.unity3d.com/threads/unity-jump-start-video-tutorials.26785/
2.http://www.raywenderlich.com/61532/unity-2d-tutorial-getting-started
Một serial hướng dẫn làm một game nho nhỏ, khi mình có một sản phẩm đầu tay nho nhỏ mình cảm thấy rất sướng và có cảm giác như mình sắp trở thành lập trình viên game thực thụ, tiếp tục cố gắng nhé các bạn.
3.Ebook dạy làm game 2D : download tại đây
4.Download : TaiLieuLapTrinhGameMobi.rar
Bộ tài liệu Ebook Lập trình Game Mobile Unity 2D Tiếng Việt
mục đích bộ sách Lập trình Game Mobile Unity 2D nhằm giúp các bạn muốn tìm hiểu về lập trình game mobile có một kiến thức cơ bản cần thiết được viết bằng Tiếng Việt .
Phần 1:
Nội Dung gồm 6 bài nói về lập trình game mobile Unity 2D:
Bài 0 Lập Trình Game 2D Với Unity - Đôi nét về Unity và bài viết
Bài 1 Lập Trình Game 2D Với Unity - Các khái niệm cơ bản
Bài 2 Lập Trình Game 2D Với Unity- Tạo dự án game 2D, Sprite và GameOject
Bài 3 Lập Trình Game 2D Với Unity- Animation và điều khiển hành động nhân vật (Animator)
Bài 4 Lập Trình Game 2D Với Unity - Prefab, Script và một số xử lý cơ bản
Bài 5 Lập Trình Game 2D Với Unity - Thành phần vật lý và xử lý va chạm
Bài 6 Lập Trình Game 2D Với Unity- Text, Particle System và chuyển đổi màn chơi
Phần 2:
Bài 7 giới thiệu với anh em một số những kiến thức mới trong lập trình game mobile như:
a,Cách sử dụng Sound
b,Tạo Singleton để cài đặt lớp SoundManager
c,Cách truyền một giá trị từ Script này sang Script khác
link download Phần 2
nguon :Lập Trình Game Mobile Đà Nẵng
nguon: http://www.unity3d.com.vn/2014/03/tong-hop-tai-lieu-unity3d.html
Download PDF eBooks Learning 2D Game Development with Unity
Bộ tài liệu này gồm 12 cuốn, mình sẽ đề tên sách và mô tả chi tiết các mục lớn của sách để các bạn dễ tiếp cận, bạn download về từ Dropbox lưu vào máy và vọc thôi(ps: Sách quý lắm đấy).
eBooks Learning 2D
1.Unity for Absolute Beginners- The Unity Editor
- Unity Basics
- Scene Navigation and Physics
- Importing Static Assets
- Introduction to Scripting with C#
- Mecanim and Animation
- Populating the Game Environment
- Weaponry and Special Effects
- Incorporating Unity 2D
- Menus and Levels
- Introduction to the 2D World of Unity
- It Lives!
- No Longer Alone
- Give It Some Sugar
- The Ultimate Battle of Ultimate Destiny
- The Finishing Touches
- Unity Basics for 2D Games
- Materials and Textures
- Quick 2D Workflow
- Customizing the Editor with Editor Classes
- Procedural Geometry and Textured Quads
- Generating Atlas Textures
- UVs and Animation
- Cameras and Pixel Perfection
- Input for 2D Games
- Getting Started with a 2D Game
- Completing the 2D Card Game
- Optimization
- Wrapping Things Up
eBooks Learning 3D
- Introduction: What This Book Is About
- Before You Begin
- First Steps
- Basics: The Building Blocks of Code
- Fundamentals
- Intermediate
- Advanced
- Extended
- Good Luck
- Getting Started with Unity
- Game Programming 101
- Making a Simple Scene
- Using Scripts and the GameObject
- Moving the GameObject
- Starting with Coding Physics
- Using Advanced Physics Concepts
- Particle Emitters and Special Effects
- Game Design and Logic—The Blueprint
- Putting the Pieces Together and Building Your Game
- Enhancing The User Experience: GUI and Sound
- Optimizing Your Game
- Where to Go from Here
- Introduction to Game Development
- Unity UI Basics—Getting Started
- Scripting: Getting Your Feet Wet
- Terrain Generation: Creating a Test Environment
- Navigation and Functionality
- Cursor Control
- Imported Assets
- Action Objects
- Managing State
- Exploring Transitions
- Physics and Special Effects
- Message Text
- Inventory Logic
- Managing the Inventory
- Dialogue Trees
- Mecanim and Characters
- Game Environment
- Setting Up the Game
- Menus and Levels
7.Terry Norton - Learning C# by Developing Games with Unity 3D Beginner's Guide - 2013
- Discovering Your Hidden Scripting Skills
- Introducing the Building Blocks for Unity Scripts
- Getting into the Details of Variables
- Getting into the Details of Methods
- Making Decisions in Code
- Using Dot Syntax for Object Communication
- Creating the Gameplay is Just a Part of the Game
- Developing the State Machine
- Start Building a Game and Get the Basic Structure Running
- Moving Around, Collisions, and Keeping Score
- Summarizing Your New Coding Skills
- A: Initial State Machine files
- B: Completed code files for Chapters 9 and 10
- C: Pop Quiz Answers
8.Jeff Murray - C# Game Programming Cookbook for Unity 3D - 2014
- Making Games the Modular Way
- Building the Core Game Framework
- Player Structure
- Recipes: Common Components
- Building Player Movement Controllers
- Weapon Systems
- Recipe: Waypoints Manager
- Recipe: Sound Manager
- AI Manager
- Menus and User Interface
- Dish: Lazer Blast Survival
- Dish: Metal Vehicle Doom
- Dish: Making the Game Tank Battle
- Dish: Making the Game Interstellar Paranoids
eBooks Learning NGUI
NGUI là một bộ công cụ cực kỳ mãnh mẽ để làm Game UI và các event về UI
9.Charles Bernardoff - NGUI for Unity - 2014
- Getting Started with NGUI
- Creating Widgets
- Enhancing your UI
- C# with NGUI
- Building a Scrollable Viewport
- Atlas and Font Customization
- Creating a Game with NGUI
eBooks Learning Unity for iOS & Android Game Development
10.Learn Unity 4 for iOS Game Development
- Getting Started
- A Unity Tour
- Making a Scene
- Making It Move: Scripting the Cube
- Let’s Dance! Animation and Sound
- Let’s Roll! Physics and Controls
- Let’s Bowl! Advanced Physics
- Let’s Play! Scripting the Game
- The Game GUI
- Using Unity iOS
- Building for Real: Device Testing and App Submission
- Presentation: Screens and Icons
- Handling Device Input
- Game Center: Leaderboards and Achievements
- iAd: Banner Ads and Interstitial Ads
- Optimization
- Where to Go from Here?
11.Unity Android Game Development by Example
- Saying Hello to Unity and Android
- Looking Good – Graphical Interface
- The Backbone of Any Game – Meshes, Materials, and Animations
- Setting the Stage – Camera Effects and Lighting
- Getting Around – Pathfinding and AI
- Specialties of the Mobile Device – Touch and Tilt
- Throwing Your Weight Around – Physics and a 2D Camera
- Special Effects – Sound and Particles
- Optimization
eBooks other
12.Pro Unity Game Development with Csharp
- Designing and Preparing
- Getting Started
- Event Handling
- Power-Ups and Singletons
- Player Controller
- Weapons
- Enemies
- Graphical User Interfaces
- Handling Persistent Data
- Refinements and Improvements